نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4516
-
الف
+

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / کانادا

هر گروه از مسلمانان بر اساس آداب و سنن مرسوم مذهبی در کشور متبوعشان ، مراسم مذهبی و عزاداری را در کانادا برگزار می کنند.

عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را می توان در هر نقطه ای از کره زمین یافت، عاشقانی که با فرا رسیدن ماه محرم ، از مقام حضرت سیدالشهدا و فرزندان و یارانش تجلیل می کنند. 

در بسیاری از کشورهای جهان از شرق تا غرب عالم و در دورترین نقاط ، معرفت عاشورا و امام حسین (ع) ، آزادگان را بر آن داشته تا لبیک یا حسین(ع) گویان ، معارف حسینی را تبیین کنند.

به مناسبت سالروز واقعه کربلا، مسلمانان کانادا در دهه اول محرم به برگزاری مراسم سوگواری حضرت سیدالشهداء (ع) می‌پردازند. جالب است بدانید هر گروه از مسلمانان براساس آداب و سنن مرسوم مذهبی در کشور متبوعشان ، مراسم مذهبی و عزاداری در کانادا برگزار می کند. 

کانادا کشور پهناوری در شمال قاره امریکاست که از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام محدود می شود. جمعیت آن بیش از ۲۵میلیون نفر و پایتخت آن اوتاوا است. بیش از یک میلیون مسلمان از قومیت‌های گوناگون که عمدتاً مهاجرند، در کانادا زندگی می‌کنند . بیشترین تراکم جمعیت مسلمانان در شهرهای تورنتو، مونترآل، ونکوور و اتاوا است.

برجسته‌ترین ویژگی مشترک مراسم عزاداری در میان جامعه‌ مسلمانان کانادا ، برگزاری مجالس سخنرانی است. این سخنرانی‌ها بیشتر به بررسی وجهه ابعاد گوناگون واقعه عاشورا و درس‌های تاریخی آن اختصاص دارد.

روز عاشورا در کانادا، شیوه‌ مرسوم عزاداری یعنی سینه‌زنی و نوحه‌خوانی انجام می‌ شود. مراسم عزاداری بیشتر در تکیه خانه ها برگزار می شود. اخیراً برخی از دسته های عزادار اقدام به راهپیمایی در روز عاشورا در سطح شهرها و میادین کرده اند که فوق العاده تاثیر داشته است.

یکی از کارهای چشم گیری که در کانادا انجام می شود، نصب لوحه ها، پوسترها و اوراق تبلیغاتی در معرفی امام حسین (ع) است که در ایام عاشورا چهره شهر و وسایل نقلیه را تحت پوشش قرار می دهد.

پارس تودی نوشت: اخیراً مسلمانان کانادا ، حسینیه ها و مراکز مذهبی تاسیس کرده اند که عمده ترین آنها ، «مجمع اهل بیت» امریکای شمالی است که در شهر تورنتو قرار دارد. 

در پیوند با این گزارش بیشتر بخوانید :

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / افغانستان 

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / تاجیکستان 

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / ترکمنستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / قرقیزستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / ترکیه

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / هند

بزرگداشت قيام تاريخي امام حسين (ع) در کشورهای مختلف / پاکستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / ازبکستان

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / چین

بزرگداشت قیام تاریخی امام حسین (ع) در کشورهای مختلف / بحرین

ح ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر